Amics de la Terra Mallorca organitza un seminari digital sobre la situació de les persones que defensen comunitats i ecosistemes: els i les defensores de la Terra.
- Dijous 19 de maig 2022
- de 18.30 h a 20.00 h
- Inscripció prèvia obligatòria: enviant un email a amics@amicsdelaterra.org
Per aquest webinar comptarem amb una experta molt reconeguda i activa en la xarxa de defensores a escala estatal, Elena de Luis Romero, investigadora social en Drets Humans, professora de la Universidad Carlos III i autora de l’Informe “Barreras de la Sociedad civil en la defensa ambiental en el Estado español“, informe encarregat per Amigos de la Tierra i del qual presentarà interessants resultats.
També intervindrà Víctor Barro, responsable de l’àrea de Justícia Econòmica d’Amigos de la Tierra España i membre del Comité Executiu de Friends of the Earth International.
Amb aquests ponents podrem reflexionar, a l’espai reservat per al debat amb el públic participant, sobre qüestions, per exemple, com aquestes:
Què podem fer, des dels nostres territoris del Nord global- Illes Balears – Estat espanyol, per a fer costat a persones i plataformes que lluiten per la justícia ecosocial, ecosistemes i territoris a altres bandes del món, al Sud global? (moltes vegades a costa la seva vida: 227 assassinats durant el 2020, segons dades de Global Witness)
De quina manera els mateixos interessos i mecanismes extractivistes es reflecteixen també en els nostres territoris locals?
Com podem reforçar una transformació ecosocial i solidària, del local al global, per a un futur més just per a persones i planeta?
- Tu també ets part del canvi, t’animes?
Aquesta activitat forma part d’un projecte de sensibilització més ampli d’Amics de la Terra Mallorca, sobre participació ciutadana i justícia climàtica i ecosocial local-global, el qual compta amb el suport de l’Ajuntament de Palma – Àrea de Justícia Social, Feminisme i LGTBI, i sobre l’enfortiment de la participació ciutadana en la democratització energètica renovable, impulsat per la nostra coordinadora estatal amb el projecte LIFE UP4CommunityEnergy.
- ACTUALITZACIÓ (20/05/2022):
Si no vas poder assistir al webinar, pots veure’l en diferit clicant damunt aquesta captura del mateix esdeveniment:
També enllacem aquí el document-informe encarregat per Amigos de la Tierra, “Barreras de la Sociedad civil en la defensa ambiental en el Estado español” , en el qual s’ha volgut visibilitzar les barreres, persecucions o atacs que diàriament enfronten persones i organitzacions que defensen els recursos naturals i el medi ambient en l’Estat espanyol:
Barreras de la Sociedad civil en la defensa ambiental en el Estado español