Campanya i accions de la Plataforma contra els Megacreuers “Fora d’escala: aquest turisme és insostenible”

La Plataforma contra els Megacreuers, que conformam una trentena d’entitats socials, cíviques i ecologistes, entre elles Amics de la Terra Mallorca, hem llençat la campanya “Fora d’escala: aquest turisme és insostenible”, per continuar la nostra incansable tasca de sensibilització ciutadana i incidència davant de les institucions perquè es limiti aquest tipus de turisme, amb forts impactes ambientals, sobre la salut, econòmics i socials sobre la ciutat.

A les portes de l’estiu, en un moment en que sembla que el camí escollit per les institucions les institucions encarregades de vetllar pel nostre benestar (l’Estat, a través de l’Autoritat Portuària, i el Govern de les Illes Balears) és continuar promovent un model de turisme insostenible, des de la Plataforma contra els Megacreuers volem mobilitzar la ciutadania més que mai.

  • Necessitam el suport de la ciutadania per dur a terme diverses accions els pròxims mesos!

1) En què consisteix la campanya?:

Les línies generals de la campanya els pròxims mesos seran:

  • Llançament de la campanya: a xarxes, el divendres 22 d’abril, presencialment, el Diumenge de l’Àngel, 24 d’abril, al Castell de Bellver.
  • Presentació de la campanya davant de les institucions: el divendres 22 d’abril ens reunim amb el conseller de Model Econòmic, Turisme i Treball, el Sr. Iago Negueruela.
  • Creació d’un sistema independent de control de la qualitat de l’aire, a través de la instal·lació d’una xarxa de sensors per mesurar, de manera fiable i transparent, l’impacte sobre el medi ambient i la salut que tenen els creuers.
  • Oferirem a la ciutadania, la comunitat científica i les institucions, dades periòdiques sobre els nivells de contaminació d’aquest tipus de bucs.
  • Realització de diverses accions reivindicatives per sensibilitzar i mobilitzar la ciutadania.
  • Campanya de sensibilització amb el sector dels creures, perquè coneguin l’impacte que té aquest tipus de turisme sobre el medi ambient i la vida social de les ciutats que visiten i sobre la salut dels residents i dels mateixos creueristes.
  • Continuarem fent accions d’incidència constants amb les institucions, que, a poc a poc, van donant fruits.

Amb la campanya també s’esperen recavar fons per dur a terme totes aquestes accions durant els pròxims mesos.

Per continuar amb la nostra tasca convidam a totes aquelles persones que estimen Mallorca, el seu territori i els seus habitants, a que es sumin a la campanya d’estiu de la Plataforma contra els Megacreuers. Amb el teu suport farem una sèrie d’activitats per continuar recollint i mostrant evidències de l’impacte dels megacreuers, i fent pressió davant les institucions perquè es limiti la seva arribada.

Les donacions poden fer-se a través de la plataforma Why Donate: https://whydonate.nl/fundraising/campana-por-la-limitacion-de-los-megacruceros-en-mallorca/es

 

2) Acció reivindicativa el 9 de maig:

5 creuers al port: 1 supermega, 1 mega i 3 creuers 🛳🛳🛳🛳🛳

El Wonder of the Seas arriba d’amagat, una setmana abans del que s’havia anunciat a bombo i plateret com “la primera vegada que el creuer més gran del món visita Palma”, en un altre dia d’excepcions als acords que havien de limitar l’arribada d’aquests enormes bucs al nostre port (tot just comença la temporada i ja en van 4, d’excepcions). I és que el Wonder es suma avui a un megacreuer i tres creuers més petits.
A més de la intensificació de la contaminació que viurem a la ciutat durant les hores que els vaixells estiguin atracats (en perjudici del medi ambient, la nostra salut i la dels mateixos creueristes), el fet de rebre en un dia a 5 creuers (d'”operació núvol” com el d’avui), generarà novament el caos i la saturació dels carrers del centre històric de Palma.
Un dia on no podem quedar-mos callats: fa tres anys que la Plataforma contra els Megacreuers reivindicam que es posi seny en aquest tipus de turisme. Tres anys dient que un creuer i prou, que la ciutat no suporta més. Vàrem reconèixer la passa que suposava posar límits a aquest tipus de turisme (encara que no estiguéssim a favor dels 3 creuers diaris acordats), però tot just quan comença la temporada veim que els acords s’incompleixen sistemàticament i que aquest model no entén de límits. L’any que ve, quin serà “el creuer més gran del món”?
Per totes aquestes raons el turisme dels megacreuers a Palma està clarament FORA d’ESCALA.
A tots aquells que volen sumar-se a aquestes reivindicacions els convidam el pròxim 9 de maig a embarcar-se amb nosaltres al veler més antic en actiu d’Espanya, el Rafel Verdera, per donar la benvinguda al creuer més gran del món, el Wonder of the Seas. Podem semblar petits, però som molts i la nostra lluita és gran!
  • Necessitam el teu suport! Ajuda’ns amb una donació i acompanya’ns dia 9 a bord del veler Rafel Verdera per rebre el Wonder of The Seas:
PLATAFORMA CONTRA ELS MEGACREUERS: Federació d’Associacions de Veïns de Palma, Palma XXI, ARCA, GOB, Terraferida, Tot Inclòs, Ecologistes en Acció, Amics de la Terra Mallorca, Ciutat per a qui l’habita, Lobby de Dones, Tramuntana XXI, Salvem Es Molinar, Joventut pel Clima – Fridays For Future Mallorca, Anticapitalistes Illes Balears, Entrepobles Mallorca, Mallorca Preservation Fund, Associació Amics dels Llaços Grisos, AAVV La Calatrava, AAVV Banc de s’Oli, AAVV Canamunt – Ciutat Antiga, AAVV La Llotja – Puig de Sant Pere, AAVV El Terreny, AAVV Es Jonquet, AAVV Coll d’en Rabassa, Plataforma de Veïns de Son Espanyolet, Salvem Portocolom, Centre Mallorquí de Negocis (CNM).
At Amics de la Terra Mallorca we use cookies to improve the browsing experience. If you continue browsing our website we understand that you accept their use.Política de privacitat i cookies