Amics de la Terra va estar present per recolzar el lliurament de signatures de la Plataforma Salvem Sa Ràpita a la Conselleria de Turisme

Salvem Sa Ràpita! Va entregar ahir 16.489 signatures contra el Macro-hotel projectat vora la platja.

La construcció d’un macro-hotel de 1.200 places just devora s’Arenal de Sa Ràpita i Es Trenc és incompatible amb la seva conservació.

La Plataforma Salvem Sa Ràpita! va entregar ahir més de 16.000 signatures a la Conselleria de Turisme per evitar la construcció d’un Macro-hotel de 1.200 places a Sa Ràpita. Salvem Sa Ràpita! es mostra molt satisfeta de l’espectacular volum de signatures recollides a través de la Web Oficial de Actuable. Aquesta plataforma on-line s’ha convertit els darrers anys en la web de referència per a centenars d’iniciatives ciutadanes i causes socials i ambientals de tot tipus a l’estat espanyol. La iniciativa de Salvem Sa Ràpita, amb 16.489 signatures (7 de febrer) està dins el Top Ten de la web a nivell de tot l’estat.

La resposta social a més a més, s’ha produït en manco de 3 mesos, essent ara mateix la campanya de més èxit a nivell de les Illes Balears de totes les que s’han posat mai en marxa a aquesta web. Aquest fet és molt indicatiu del grau de popularitat de la platja a Mallorca i també fora de les Illes Balears. El Macro-hotel ha generat preocupació degut al seu impacte ambiental i social. Salvem Sa Ràpita! entén que es tracta d’un projecte sense mesura que es planteja vora la platja verge més extensa de Mallorca (s’Arenal de Sa Ràpita i Es Trenc) i a un entorn únic pel seu gran valor ecològic, paisatgístic i social. El macro-hotel es vol construir a escassos 150 metres de la platja. Els terrenys on s’ubicaria són molt extensos, arribant casi a les de 20 hectàrees (20 camps de futbol de primera).

La plataforma no comprèn com s’ha pogut mantenir aquest excés de sòl urbà i urbanitzable a Sa Ràpita, sobretot després d’uns anys en que aquest nucli s’ha urbanitzat excessivament producte del boom immobiliari.